آرایشی و زیبایی, محصولات بهداشتی

پرایمر سایه چشم چیست و چه تفاوتی با پرایمر صورت دارد؟

پرایمر صورت و پرایمر سایه چشم هر دو، نوعی پرایمر آرایشی هستند اما برای استفاده در نواحی مختلف صورت طراحی شده‌اند. پرایمر صورت محصولی است که قبل از استفاده از کرم پودر یا سایر محصولات آرایشی روی کل صورت استفاده می‌شود. هدف آن ایجاد سطحی صاف و یکدست برای آرایش و افزایش زمان ماندگاری کرم پودر بدون کیکی شدن است.

پرایمر سایه چشم نیز همانطور که از نامش پیدا است به طور خاص برای پلک‌ها طراحی شده است. پرایمر سایه چشم قبل از استفاده از سایه چشم برای افزایش بازدهی رنگ، افزایش ماندگاری و جلوگیری از چروک شدن یا محو شدن سایه چشم استفاده می‌شود. پرایمرهای سایه چشم معمولاً قوام بیشتری نسبت به پرایمرهای صورت دارند و برای چسباندن سایه چشم به پلک و نگه داشتن آن‌ در جای خود طراحی شده‌اند.

پرایمر سایه چشم چیست

پرایمر سایه چشم یک محصول آرایشی است که به طور خاص برای استفاده روی پلک‌ها قبل از استفاده از سایه چشم طراحی شده است. هدف اصلی این محصول آرایشی ایجاد یک پایه صاف و یکنواخت برای چسباندن سایه به پوست پلک است که طول عمر سایه و بازدهی رنگ آن را افزایش دهد.

پرایمر سایه چشم

پرایمرهای سایه چشم معمولاً به شکل کرم یا لوسیون موجود هستند و معمولاً با برس یا نوک انگشتان روی پوست پلک زده می‌شوند. پرایمرهای چشم به گونه‌ای فرموله شده‌اند که بافت کمی چسبنده یا شل داشته باشند و در نهایت به چسباندن سایه چشم به پلک کمک کنند.

استفاده از پرایمر سایه چشم از چروک شدن یا محو شدن سایه در طول روز جلوگیری می‌کند. عملکرد پرایمر سایه چشم به صورتی است که مانعی بین پوست پلک و سایه چشم ایجاد می‌کند و این ویژگی به ویژه برای افرادی که پلک‌های چرب دارند یا کسانی که متوجه می‌شوند سایه چشم‌هایشان به راحتی لکه می‌شود یا محو می‌شود، مفید است.

پرایمر سایه چشم علاوه بر چسباندن سایه به پوست پلک، به یکنواخت شدن رنگ پوست روی پلک‌ها نیز کمک می‌کند و یک بوم خالی را برای رنگ‌های سایه چشم فراهم می‌کند تا با طراوت‌تر و واقعی‌تر به نظر برسند.

پرایمرهای سایه چشم اغلب دارای مزایای دیگری مانند مات کردن سطح پلک، به حداقل رساندن ظاهر خطوط ریز و جلوگیری از نشستن سایه چشم در چین و چروک‌های پلک هستند. با استفاده از پرایمر سایه چشم، می‌توانید طول عمر، شادابی و عملکرد کلی سایه چشم خود را افزایش دهید. پرایمر سایه چشم همچنین به شما این امکان را می‌دهد که آرایش چشم دقیق‌تر و بهتری را ایجاد کنید.

پرایمر صورت چیست؟

پرایمر صورت یک محصول آرایشی است که به عنوان پایه آرایش استفاده می‌شود. پرایمر اصولا بعد از مرطوب کننده و قبل از کرم پودر، کانسیلر یا هر محصول آرایشی دیگر روی پوست اعمال می‌شود. هدف اصلی پرایمر صورت ایجاد سطحی صاف و یکدست روی پوست است که به پر کردن منافذ، خطوط ریز و عیوب کمک می‌کند. هرچه پوست صاف‌تر و یکدست‌تر شود عیوب آن کمتر مشخص است.

پرایمرهای آرایشی معمولاً به شکل ژل، کرم یا لوسیون در دسترس هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سبک وزن بوده و به راحتی جذب پوست شوند. استفاده از پرایمر قبل از انجام میکاپ یک بوم یکنواخت برای استفاده از کرم پودر و سایر محصولات آرایشی ایجاد می‌کند که نتیجه آن یک آرایش بی‌عیب و نقص است.

پرایمر صورت چیست

بسیاری از پرایمرهای صورت علاوه بر ایجاد یک پایه صاف، مزایای دیگری نیز دارند. برخی از پرایمرها حاوی مواد مرطوب کننده هستند که به آبرسانی پوست کمک می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دارای خواص کنترل کننده چربی باشند تا درخشندگی را به حداقل برسانند و آرایش را برای مدت طولانی‌تری در جای خود نگه دارند.

برخی پرایمرها همچنین دارای رنگدانه‌های اصلاح کننده رنگ هستند تا رنگ پوست را یکنواخت کنند. نوع دیگری از پرایمرها نیز دارای SPF هستند که به محافظت از پوست در برابر تابش نور خورشید کمک می‌کنند.

برای استفاده از پرایمر صورت، معمولاً مقدار کمی از آن را روی پوست تمیز و مرطوب قرار می‌دهند. در این مرحله باید تمرکز را روی مناطقی که می‌خواهید منافذ، خطوط ریز یا بافت ناهموار را به حداقل برسانید قرار دهید. برای پخش کردن پرایمر می‌توانید از نوک انگشتان یا براش آرایشی برای ترکیب یکنواخت آن استفاده کنید.

پس از استفاده از پرایمر، می‌توانید به روال معمول آرایش خود ادامه دهید، از کرم پودر، کانسیلر و سایر محصولات به دلخواه استفاده کنید. اگر می‌خواهید آرایش شما ماندگاری بیشتر و ظاهر صاف‌تری داشته باشد پرایمرهای آرایشی می‌توانند مفید باشند.

چرا نمی‌توان از پرایمر صورت برای چشم‌ها استفاده کرد؟

پرایمر صورت

استفاده از پرایمر صورت برای چشم‌ها به طور کلی توصیه نمی‌شود زیرا پوست اطراف چشم نازک‌تر و حساس‌تر است و نیازهای متفاوتی نسبت به بقیه قسمت‌های صورت دارد. در ادامه به معرفی چند دلیل که چرا پرایمر صورت برای چشم‌ها مناسب نیست اشاره می‌کنیم.

1- فرمولاسیون‌های مختلف

پرایمرهای صورت و پرایمرهای چشم به گونه‌ای متفاوت فرموله می‌شوند تا نیازهای خاص مناطق مربوطه را برآورده سازند. پرایمرهای صورت برای ایجاد یک پایه صاف، محو کردن عیوب و افزایش ماندگاری کرم پودر یا سایر محصولات آرایش صورت طراحی شده‌اند.

از سوی دیگر، پرایمرهای چشم، به طور خاص برای رفع شرایط منحصر به فرد پلک‌ها، مانند چربی، چین و چروک و چسبندگی سایه چشم، فرموله شده‌اند. پرایمرهای چشم اغلب حاوی موادی هستند که باعث افزایش طراوت و ماندگاری سایه چشم می‌شوند و در عین حال پایه چسبناکی برای چسبندگی بهتر ایجاد می‌کنند.

2- حساسیت و سوزش پوست پلک

پوست اطراف چشم نسبت به بقیه قسمت‌های صورت حساس‌تر و مستعد تحریک و واکنش‌های آلرژیکی بیشتری است. پرایمرهای صورت ممکن است حاوی موادی مانند عطرها، سیلیکون یا سایر محرک‌های بالقوه‌ای باشند که برای ناحیه چشم مناسب نیستند. از این رو استفاده از این محصولات روی پلک‌ها می‌تواند باعث ناراحتی، قرمزی یا حتی واکنش‌های آلرژیک شود.

3- ایمنی چشم‌ها

پرایمرهای چشم معمولاً با در نظر گرفتن ایمنی چشم طراحی می‌شوند. آن‌ها تحت آزمایش‌های خاصی قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که برای استفاده بر روی پلک‌ها ایمن هستند و در صورت تماس تصادفی با چشم هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نخواهند کرد. پرایمرهای صورت تحت آزمایش‌های دقیق یکسانی برای ایمنی چشم قرار نمی‌گیرند، بنابراین در صورت وارد شدن به چشم، خطر عوارض جانبی بالقوه بیشتری وجود دارد.

برای اطمینان از بهترین نتایج و به حداقل رساندن خطر تحریک یا ناراحتی، به طور کلی توصیه می‌شود از محصولاتی که به طور خاص برای چشم‌ها فرموله شده‌اند هنگام آرایش در آن ناحیه استفاده کنید. پرایمرهای چشم به طور گسترده‌ای در دسترس هستند و برای رفع نیازهای منحصر به فرد پلک‌ها طراحی شده‌اند و امکان استفاده بهتر از آرایش چشم و ماندگاری طولانی را فراهم می‌کنند.

مزایای استفاده از پرایمر سایه چشم

پرایمر سایه چشم

پرایمر سایه چشم محصولی است که قبل از زدن سایه چشم روی پلک‌ها زده می‌شود. این محصول به عنوان پایه‌ای برای سایه چشم عمل می‌کند و به بهبود عملکرد آن و بهبود ظاهر کلی آرایش چشم شما منجر می‌شود. در ادامه به تعدادی از مزیت‌های استفاده از پرایمر سایه چشم برای آرایش چشم اشاره می‌کنیم.

1- بهبود رنگ سایه

پرایمر سایه چشم یک بوم صاف و یکنواخت را روی پلک‌ها ایجاد می‌کند که به رنگ‌های سایه چشم زنده‌تر و مطابق با سایه مورد نظر کمک می‌کند. پرایمر همچنین سبب تشدید رنگدانه‌های سایه چشم می‌شود و باعث می‌شود که سایه روی چشمان شما برجسته و درخشان به نظر برسد.

 

2- افزایش ماندگاری سایه

یکی از مزایای اولیه استفاده از پرایمر سایه چشم این است که به افزایش طول عمر آرایش چشم شما کمک می‌کند. پرایمر مانعی بین پوست و سایه چشم ایجاد می‌کند و مانع از خروج روغن از پوست پلک‌های شما می‌شود. پرایمر سایه چشم همچنین باعث صاف شدن چین و چروک‌های پشت پلک نیز می‌شود. با استفاده از پرایمر، سایه چشم شما ساعت‌های بیشتری در جای خود ثابت باقی می‌ماند.

3- جلوگیری از چروک شدن پوست و چروکیده به نظر رسیدن سایه

پرایمر سایه چشم به جلوگیری از چروک شدن سایه چشم در چین طبیعی پلک کمک می‌کند. فرمول پرایمر به طور معمول شامل موادی است که روغن‌های اضافی را جذب کرده و سایه چشم را در جای خود ثابت نگه می‌دارد. با ایجاد یک سطح صاف می‌توانید از جمع شدن سایه چشم در خطوط ریز و چین‌های پلک جلوگیری کنید.

پرایمر

4- جلوه نهایی یکدست

استفاده از سایه چشم بر روی پلک‌های تمیز گاهی اوقات می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا ممکن است پوست از نظر بافت، ناهمواری یا تغییر رنگ داشته باشد. پرایمر سایه چشم سطحی صاف ایجاد می‌کند و به سایه چشم اجازه می‌دهد راحت‌تر و یکنواخت‌تر روی پوست پلک سر بخورد.

5- افزایش چسبندگی سایه به پوست پلک

پرایمر سایه چشم به عنوان یک پایه چسبنده عمل می‌کند که به چسبیدن سایه چشم به پلک شما کمک می‌کند. در واقع پرایمر سایه چشم چسبندگی ذرات سایه چشم به پوست را فراهم می‌کند و مانع از ریزش یا پخش شدن آن‌ها می‌شود. این افزایش چسبندگی تضمین می‌کند که سایه چشم شما در جای خود باقی می‌ماند و شدت خود را در طول روز حفظ می‌کند.

6- تطبیق‌پذیری

پرایمر سایه چشم نه تنها برای سایه‌های پودری مفید است، بلکه با سایه‌های کرمی و مایع نیز به خوبی کار می‌کند. استفاده از پرایمر سایه چشم به جلوگیری از چروک شدن و لکه شدن فرمول‌های کرم یا مایع کمک می‌کند و اطمینان می‌دهد که آن‌ها در جای خود باقی می‌مانند و رنگ زنده خود را حفظ می‌کنند.

به طور کلی، استفاده از پرایمر سایه چشم چندین مزیت از جمله بهبود شدت رنگ، افزایش ماندگاری سایه، جلوگیری از چین و چروک، کاربرد نرم‌تر، افزایش چسبندگی و تطبیق‌پذیری را ارائه می‌دهد. استفاده از پرایمر سایه چشم یک مرحله ضروری در ایجاد آرایش چشم بی‌عیب و نقص است و می‌تواند ظاهر کلی آرایش شما را بهبود ببخشد.

با استفاده از پرایمر، زمان زدن سایه چشم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. با این حال، اگر پلک‌هایتان خشک است یا به ندرت مشکلاتی با چروک شدن یا ماندگاری سایه چشم دارید، ممکن است متوجه شوید که پرایمر برای نیازهای شما ضروری نیست. در نهایت، تصمیم به استفاده از پرایمر سایه چشم به ترجیحات شخصی شما و نتیجه مطلوب برای آرایش چشم شما بستگی دارد.

آیا استفاده از پرایمر سایه چشم ضروری است؟

کاربرد پرایمر سایه چشم

استفاده از پرایمر سایه چشم یک مرحله لازم و ضروری در کار میکاپ نیست، اما می‌تواند عملکرد و طول عمر استفاده از سایه چشم شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. پرایمرهای سایه چشم به طور خاص برای ایجاد یک بوم صاف و یکنواخت روی پلک‌های شما طراحی شده‌اند و این اطمینان را به شما می‌دهند که سایه چشم شما به بهترین نحو به پوست پلک‌تان می‌چسبد و تا ساعت‌های طولانی ماندگاری دارد. بنابراین استفاده کردن یا استفاده نکردن از پرایمر سایه چشم به مهارت و وضعیت پوست خودتان بستگی دارد. با این حال استفاده از پرایمر سایه چشم، میکاپ شما را حرفه‌ای و تمیز نشان می‌دهد.

نحوه استفاده از پرایمر سایه چشم

استفاده از پرایمر سایه چشم یک مرحله ضروری برای ایجاد آرایش چشم با ماندگاری و شادابی بالا است. همان‌طور که چندین بار تاکید کردیم استفاده از پرایمر سایه چشم به یکنواخت شدن بافت پلک، تشدید رنگدانه‌های سایه چشم و جلوگیری از چین خوردگی یا محو شدن آن کمک می‌کند. در ادامه یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه استفاده از پرایمر سایه چشم آورده شده است.

با پلک‌های تمیز و خشک شروع کنید

پیش از زدن پرایمر سایه چشم مطمئن شوید که پلک‌های شما تمیز و عاری از هرگونه روغن، کرم یا آرایش قبلی باشند. این کار به چسبندگی بهتر پرایمر کمک می‌کند و پایه‌ای صاف برای سایه چشم شما ایجاد می‌کند.

پرایمر مناسب را انتخاب کنید

پرایمرهای سایه چشم زیادی در بازار موجود هستند، پس یکی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز پوست شما باشد. به دنبال پرایمری باشید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد یا اگر می‌خواهید رنگ سایه چشم‌تان بیشتر به چشم بیاید، یک پرایمر شفاف انتخاب کنید.

مقدار کمی پرایمر بردارید

مقداری از پرایمر سایه چشم را به اندازه یک نخود روی انگشت یا پشت دست خود فشار دهید. به خاطر داشته باشید، حتی مقدار خیلی کم پرایمر برای زیرسایه آرایش چشم کافی است، بنابراین به مقدار زیادی نیاز ندارید.

پرایمر را بمالید

نحوه استفاده از پرایمر

به آرامی پرایمر را با انگشت یا یک براش کوچک و صاف روی پلک‌های خود بکشید. از گوشه داخلی چشم شروع کنید و به سمت گوشه بیرونی حرکت کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام پلک، از خط مژه تا استخوان ابرو را می‌پوشانید.

پرایمر را پخش کنید

از انگشت خود یا یک براش برای پخش کردن پرایمر استفاده کنید تا پرایمر را به طور یکنواخت روی پلک خود ثابت کنید. هنگام پخش کردن پرایمر، ملایم و از کشیدن یا فشار دادن پوست ظریف اطراف چشم خودداری کنید. در پایان مطمئن شوید که هیچ رگه یا توده‌ای از پرایمر روی پوست پلک‌تان قابل مشاهده نیست.

اجازه دهید پرایمر خشک شود

چند لحظه به پرایمر زمان دهید تا کاملا خشک شود. این مرحله بسیار مهم است زیرا به پرایمر اجازه می‌دهد تا یک بوم صاف را برای استفاده از سایه چشم شما فراهم کند.

با سایه چشم خود ادامه دهید

هنگامی که پرایمر سایه چشم خشک شد، می‌توانید سایه چشم خود را شروع کنید. پرایمر کمک می‌کند سایه چشم به نحو بهتری به پوست بچسبد و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

به یاد داشته باشید که دستورالعمل‌ها و توصیه‌های ارائه شده توسط سازنده پرایمر سایه چشم انتخابی خود را دنبال کنید. برخی از پرایمرها ممکن است به تکنیک‌های کاربرد کمی متفاوت‌تر نیاز داشته باشند، بنابراین همیشه بهتر است برچسب محصول را بررسی کنید یا دستورالعمل‌ها را به دقت مطالعه کنید.

پرایمر سایه چشم در مقابل پرایمر صورت

پرایمر سایه چشم و پرایمر صورت هر دو محصولات آرایشی هستند که اهداف مختلفی را در ایجاد یک آرایش صاف و ماندگار دنبال می‌کنند. تفاوت اصلی بین پرایمر صورت و پرایمر سایه چشم، مناطق مورد استفاده آن‌ها و فرمولاسیون خاص آن‌ها برای رفع نیازهای آن مناطق است.

پرایمرهای صورت بر روی ایجاد یک کرم پودر صاف، بدون منافذ و ماندگاری طولانی‌تر تمرکز می‌کنند، در حالی که پرایمرهای سایه چشم برای تشدید و طولانی‌تر شدن مدت زمان ماندگاری سایه‌ها روی پلک‌ طراحی شده‌اند. در ادامه به تفکیک به تفاوت‌های بین این دو پرایمر اشاره می‌کنیم.

پرایمر سایه چشم در مقابل پرایمر صورت

پرایمر سایه چشم به طور خاص برای استفاده بر روی پوست پلک‌ها قبل از استفاده از سایه چشم طراحی شده است. هدف اصلی آن افزایش شادابی و ماندگاری سایه چشم شما است. برخی از پرایمرهای سایه چشم دارای خاصیت کنترل کننده چربی هستند که می‌توانند به جلوگیری از چروک شدن سایه چشم به دلیل چرب بودن پلک کمک کنند.

از سوی دیگر، پرایمر صورت، قبل از استفاده از فونداسیون یا سایر محصولات آرایش صورت، روی کل صورت به عنوان پایه استفاده می‌شود. این کار به ایجاد یک سطح صاف برای اعمال آرایش کمک می‌کند و مزایای بیشتری را ارائه می‌دهد.

بسته به فرمولاسیون، پرایمرهای صورت می‌توانند یک روکش مات برای کنترل درخشندگی یا یک روکش شبنم‌دار برای داشتن پوستی درخشان‌تر را ارائه دهند. علاوه بر این، برخی از پرایمرهای صورت برای هدف قرار دادن نگرانی‌های خاص پوست مانند قرمزی، تغییر رنگ یا تیرگی فرموله شده‌اند و باعث اصلاح رنگ یا اثرات روشن کنندگی اضافی می‌شوند.

در حالی که هم پرایمر سایه چشم و هم پرایمر صورت به ماندگاری بیشتر آرایش کمک می‌کنند، فرمولاسیون و اهداف آن‌ها متفاوت است. انتخاب پرایمر مناسب برای هر ناحیه، برای دستیابی به نتایج مطلوب و مورد نظر بسیار مهم است.

انواع پرایمر آرایشی

انواع پرایمر آرایشی

پرایمرهای آرایشی به عنوان پایه‌ای برای استفاده از لوازم آرایش روی یک بوم صاف و زیرسازی شده عمل می‌کنند. انواع مختلفی از پرایمرهای آرایشی در بازار موجود است که هر کدام برای رفع نگرانی‌های خاص پوست و دستیابی به اثرات متفاوت طراحی شده‌اند. در ادامه به چند نوع متداول پرایمر آرایشی اشاره می‌کنیم.

1- پرایمرهای مبتنی بر سیلیکون

این پرایمرها حاوی ترکیبات مبتنی بر سیلیکون مانند دی‌متیکون یا سیکلوپنتازیلوکسان می‌باشند. پرایمرهای سیلیکونی بافتی صاف و مخملی روی سطح پوست ایجاد می‌کنند و خطوط ریز، منافذ و سایر نواقص را از بین می‌برند. پرایمرهای مبتنی بر سیلیکون یک اثر تاری ایجاد می‌کنند و کمک می‌کنند فونداسیون به راحتی روی پوست سر بخورد و در جای خودش تثبیت شود.

2- پرایمرهای مبتنی بر آب

پرایمرهای پایه آب نسبتا سبک وزن هستند و برای افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند گزینه مناسب‌تری می‌باشند. آن‌ها بدون افزودن چربی اضافی به پوست، آن را آبرسانی و مرطوب می‌کنند. این پرایمرها عموما غیرکومدون‌زا هستند و می‌توانند به کنترل تولید بیش از حد سبوم کمک کنند.

3- پرایمرهای مبتنی بر روغن

پرایمرهای مبتنی بر روغن برای افرادی با پوست خشک یا بالغ طراحی شده‌اند. آن‌ها حاوی روغن‌های مغذی هستند که به آبرسانی و مرطوب کردن پوست کمک می‌کنند و به آن درخشندگی سالمی را می‌بخشند. پرایمرهای مبتنی بر روغن نیز می‌توانند به ایجاد یک پوشش درخشان برای آرایش کمک کنند.

4- پرایمرهای اصلاح کننده رنگ

پرایمرهای اصلاح کننده رنگ با رنگدانه‌هایی ساخته شده‌اند که به خنثی کردن نگرانی‌های خاص پوست کمک می‌کنند. به عنوان مثال، پرایمرهای با رنگ سبز می‌توانند قرمزی را خنثی کنند، در حالی که پرایمرهای با رنگ اسطوخودوس می‌توانند پوست‌های بی‌رنگ یا کدر را روشن و شفاف جلوه دهند. پرایمرهای اصلاح کننده رنگ معمولاً در زیر فونداسیون استفاده می‌شوند تا رنگ پوستی یکنواخت را ایجاد کنند.

5- پرایمرهای پرکننده منافذ

پرایمرهای پرکننده منافذ برای به حداقل رساندن ظاهر منافذ بزرگ طراحی شده‌اند. آن‌ها اغلب حاوی موادی مانند اسیدسالیسیلیک یا سیلیس هستند که به جذب چربی اضافی کمک می‌کند و سطح صاف‌تری را برای آرایش فراهم می‌کند.

6- پرایمرهای روشن کننده رنگ پوست

پرایمرهای روشن کننده رنگ پوست حاوی ذرات منعکس کننده نور یا درخشندگی ظریف هستند تا درخشندگی و پوششی شبنم‌دار به پوست اضافه کنند. از این پرایمرها می‌توان برای ایجاد ظاهری درخشان یا افزایش درخشندگی طبیعی پوست استفاده کرد.

7- پرایمرهای مات کننده رنگ پوست

پرایمرهای مات کننده به طور خاص برای افرادی با پوست چرب ساخته شده‌اند. این پرایمرها به کنترل درخشندگی و کاهش چربی در طول روز کمک می‌کنند و ظاهری مات را به پوست هدیه می‌دهند. این پرایمرها اغلب حاوی مواد جاذب روغن مانند خاک رس کائولن یا سیلیس هستند.

8- پرایمرهای آبرسان

پرایمرهای آبرسان برای افرادی که پوست خشک یا کم آب دارند گزینه‌ای ایده‌آل هستند. این پرایمرها حاوی مواد مرطوب کننده مانند گلیسیرین یا اسیدهیالورونیک هستند تا هیدراتاسیون بیشتری را برای پوست فراهم کنند و مانع از چسبیدن آرایش به لکه‌های خشک شوند.

معرفی تعدادی پرایمر آرایشی پرکاربرد

 

در این مقاله در مورد پرایمر آرایشی پوست صورت و پرایمر چشم صحبت کردیم. این دو محصول با یکدیگر متفاوت هستند و کارهای مختلفی انجام می‌دهند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با تعدادی پرایمر پرفروش آشنا کنیم.

 

1- پرایمر مرطوب کننده مستر پرایمر 50 میبلین

پرایمر مرطوب کننده مستر پرایمر 50 میبلین

 

برند میبلین از جمله شرکتهای طرفدار حقوق حیوانات بوده و به هیچ وجه محصولاتش را روی حیوانات تست نمی‌کند و در ساخت لوازم آرایشی و مراقبتی خود، هیچ نوع مواد شیمیایی و مضر برای سلامتی بکار نمی‌برد و در مقابل کیفیت بسیار بالایی که محصولات برند میبلین دارند، قیمت بسیار مناسب و متعادلی در بازار دارند.

این مدل دارای بافت کرمی و سبک بوده و با کوچک کردن منافذ باز پوست به بهبود کیفیت آرایش کمک شایانی می‌کند. مستر پرایمر 50 میبلین حاوی هیالورونیک اسید بوده و فرمولاسیون آن مبتنی بر آب است.

 

2- پرایمر مدل لر گرلن

پرایمر مدل لر گرلن

 

پرایمر‌ها کرم‌های بیس یا زیرساز هستند که سبب پخش شدن و یکدست شدن بهتر کرم‌پودر روی پوست شده و ماندگاری آرایش را زیاد می‌کنند. فرمولاسیون‌های متنوعی برای پرایمرها موجود است که به ساختارپایه آب و پایه سیلیکونی‌ می‌توان اشاره نمود.

انواع برندهای آرایشی در تولید پرایمر از فرمولاسیون اختصاصی خود استفاده می‌کنند و پرایمر‌های متنوعی با کارایی‌های مختلف تولید می‌کنند. مانند پرایمر‌های جمع کننده منافذ باز پوستی یا پرایمرهای تغذیه کننده پوست و یا پرایمرهای مختص انواع پوست. برخی از پرایمر‌ها دارای رنگدانه هستند که کار آن‌ها اصلاح رنگ پوست است.

گرلن یک برند معروف و مشهور فرانسوی است که محصولات آرایشی و بهداشتی را با 175 سال سابقه برجسته تولید می‌کند. این برند در تولیدات خود از لوکس ترین و نادرترین مواد استفاده می‌کند. پایه آرایش حاوی طلا گرلن دارای شیشه‌ای بسیار زیباست که ذرات کوچک طلا در آن خودنمایی می‌کنند.

استفاده از این محصول پوست شفافی را برای شما به ارمغان می‌آورد و لطافت تضمین شده‌ای به پوست می‌بخشد. پرایمر طلا گرلن اورجینال یک یک پرایمر آرایشی با ذرات طلای 24 عیار است، با استفاده از خواص فوق العاده درخشان و انعکاسی طلا در این ژل عملیات آبرسانی و محافظت از پوست به بهترین شکل انجام می شود.

این محصول به سفت شدن پوست کمک کرده و از افتادگی و شل شدن آن جلوگیری می نماید، مواد به کار رفته در این پرایمر موجب تقویت و مراقبت از شادابی صورت شده و چروکهای ریز را با استفاده مداوم از بین می‌برد.

 

3- پرایمر صورت پرپ + پرایم مک

پرایمر صورت پرپ + پرایم مک

پرایمرهای صورت یکی از پنهان ترین و در عین حال مهمترین اجزاء در بین لوازم آرایشی است که بسیاری از ما آن را نادیده می‌گیریم. پرایمر نه تنها کمک می‌کند تا منافذ پوست پاک سازی شود، بلکه فواید بسیار دیگری نیز دارد.

انتخاب پرایمر مناسب صورت با توجه به نوع پوست بسیار مهم است. هرگز نباید فراموش کرد که یک پرایمر در دستیابی به آرایشی بی عیب و نقص که همه ما آرزوی آن را داریم، موثر است. زیر ساز آرایش برند مک یکی از بهترین پرایمرها است که در صورت استفاده صحیح نیاز انواع پوست را برآورده می‌کند.

همانطور که گفته شد زیر ساز آرایش مک، یک لوسیون ژلی سبک است که با سیلیکون‌هایی با جلوه خاص ساخته شده است که ضمن افزودن درخشندگی به پوست، قرمزی پوست را کاهش داده و رنگ پوست را یکنواخت می‌کند.

4- پرایمر مخصوص منافذ بنفیت

پرایمر مخصوص منافذ بنفیت

 

پرایمری حرفه ای برای کوچکتر کردن منافذ باز پوست و زیرسازی و رطوبت رسانی مناسب صورت قبل از آرایش است . پرایمر بنفیت (مخصوص منافذ) به صورت بالم بوده و بدون چربی و سبک است و جلوه‌ای ابریشمی به صورت شما می‌دهد.

این پرایمر به سرعت منافذ باز پوست را کوچکتر کرده و خطوط و چروک ریز صورت را هم تا حدودی کاور می‌کند. از زیرساز بنفیت می‌توانید هم قبل از آرایش و هم بعد از آرایش خود استفاده کنید. این پرایمر حاوی ویتامین E است که برای محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد بسیار مفید است و به جوان ماندن پوست شما کمک شایانی می‌کند.

پرایمر PORE MINIMIZER FOUNDATION BENEFIT پرایمر پروفشنال بنفیت Benefit محصول امریکا به سرعت ظاهر منافذ باز و خطوط پوست را پوشش داده و پوستی نرم و لطیف را ایجاد می کند.

حاوی ویتامین E بسیار سبک و دارای فرمولاسیون ابریشمی، بدون روغن و چربی تمام جای جوش و لک را به طورکامل پوشش میدهد و پوست را برای آرایش آماده می سازد. همچنین ماندگاری و کیفیت آرایش را بدون هیچ گونه تغییری افزایش می‌دهد.برای پوست چرب بسیار مناسب بوده و احساس سبکی و زیبایی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

پرایمر پروفشنال بنفیت محافظی نامرئی و صاف برای صورت ایجاد کرده و سطح پوست را بدون عیب و نقص نشان می‌دهد. هم می‌توان از آن به تنهایی استفاده کرد و هم می‌توان زیر یا روی آرایش آن را زد،کاملا بی‌رنگ بوده و در نتیجه برای تمام تناژهای رنگی پوست مناسب است. کوچک بودن این پرایمر مناسب حمل آن در کیف آرایش‌تان است.

 

5- پرایمر رنگی براق مدل الیمیناتور

پرایمر رنگی براق مدل الیمیناتور

 

پرایمرها به عنوان پایه آرایش شناخته می‌شوند. علاوه بر این، این محصول آرایشی برای پوست صورت شما نیز فواید بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال ترکیبات موجود در این محصول ضد چین و چروک است و باعث می‌شود تا پوست شما شاداب‌ و جوان بماند. همچنین استفاده از پرایمرها از خشکی پوست صورت نیز جلوگیری می‌کند.

چرا که در فرمولاسیون این محصول آرایشی مواد مرطوب‌کننده و نرم‌کننده وجود دارد.اگر صورت شما جوش‌های سر سفید و سر سیاه دارد و یا از لکه‌های پوستی خود خسته شده‌اید، برای محو کردن این موارد، استفاده از پرایمر بسیار کمک‌کننده است. البته بهتر است پرایمری خریداری کنید که برای این نوع از پوست‌ها مناسب باشد.

اگر شما هم به دنبال یک پرایمر باکیفیت می‌گردید که در کنار زیرسازی مناسب پوست، سلامت پوست را برای شما به دنبال داشته باشد، پرایمر رنگی براق الیمیناتور پیر رنه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این محصول آرایشی دارای رنگ بسیار ملایم است و از رنگ‌دانه‌های ریز براق تشکیل شده است که به خوبی نور روی صورت را منعکس می‌کند.پرایمر رنگی پیر رنه به دلیل دارا بودن مواد مرطوب‌کننده، پوستی نرم را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این ویژگی باعث می‌شود تا پوست شما برای یک آرایش زیبا آماده باشد. از دیگر ویژگی‌های مثبت پرایمر رنگی براق پیر رنه مدل الیمیناتور وجود عصاره‌ی گیاهی و ویتامین E است که پوست صورت شما را در برابر چین و چروک محافظت می‌کند.

توجه به این نکته مهم است که نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد و بهتر است پرایمری را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست و نگرانی‌های خاص شما باشد. در پایان ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. اگر از خواندن این مطلب لذت بردید ممنون می‌شویم تا نظرتان را با ما در میان بگذارید.

1 دیدگاه در “پرایمر سایه چشم چیست و چه تفاوتی با پرایمر صورت دارد؟

  1. Younes گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *